Bila raya akan tiba..............

Hari raya akan tiba dalam masa tak lama lagi dah.. ramai orang2 kat luar sana tengah sibuk wat persiapan raya kan.. pegi shopping sana sini.. tapi aku satu hape pon belom wat persiapan for raya.. tahun ni aku rasa cam excited ntok raya tue tak ada tau.. tak macam tahun sebelum2 ni.. lagi 2 minggu nak raya, aku da kelam kabut cari baju raya n persiapan raya.. but for this year, my mood ntok celebrate raya cam missing tau.. tengok kengkawan pegi shoping raya pon, i feel like no mood ntok join dorang skali..

urrm maybe disebabkan tahun 2010 ni terlalu banyak something hapen to me yg aku memang tak leh terima.. yg susah dan payah ntok diterima dan dilupakan.. so maybe that's y lar my mood for celebrate raya spoil.. im sorry.. huhu.. my mama said to me, she's wanna buy a baju kurung to me, but i said to her "its ok lar mama, i dun want it n dun need it.. if i have a baju kurung to raya or not, my mood takan datang jugak.. so better mama sediakan for my sisters only..

Rite now, sambil b'blogger ni, aku layan lagu raya.. memang syahdu mengenangkan apa dah jadi.. tahun 2010 aku kehilangan orang yg tersayang dalam hidup aku.. my lovely grandfather n my lovely sweetheart.. i was missing them forever.. they left me on year 2010.. so raya aku tahun ni takan seindah tahun2 sebelum2 nie.. how to say..?? hurrm sabar jelah.. memang sangat sedih bila kehilangan orang yg kita sayang dalam masa yg sama..

Teringat pada arwah atok aku.. disebabkan aku ni tinggal dengan atok aku, so aku everyday kami b'jumpe.. tiap kali bangur sahur dia akan kejut kteorg ntok bangun sahur.. dia ketuk jugaj ointu bilik sampai lah kami bangun.. n if kteorg tak bangun, mulutnya akan sentiasa bising sampai naik panas dengar die membebel.. biasalah, memang payah nk bangun sahur ni.. tiap kali puasa, n after b'buka n da siap makan dia akan duduk sekejap n ajar adik2 aku niat puasa ntok besoknya.. terasa sangat kehilangannya.. even dia garang n tegas, but he's very nice n take care of our family.. he's great grandfather.. hari raya pulak, pagi2 lagi die kejut ntok bangun..
And after that, after siap everything dia akan panggil ntok bagi duet hari.. memang best giler lah.. tahun ni buat kali pertamanya kami sekeluarga beraya tanpa atok.. tanpa suara atok.. tanpa bebelan atok.. everything's over.. he's left me forever.. but, we'll still remember him.. thanx a lot atok.. my family n i really miss n love you atok..

Urrm so raya tahun ni cam n tak berapa nak meriah lah bagi aku.. macam2 yg jadi on this year.. i feel like, i wanna surrender everything.. but i must strong.. keep strong..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...